Sunday, January 29, 2017

Yarn Party & Giveaway

























Gisteren had ik weer een superleuk wolfeestje. Dit keer zijn we door Draad en Praat uitgenodigd bij Knotten in Delft (bij mij om de hoek dus) Lang Yarns wol proberen. Het was niet alleen reuze gezellig, ik heb er ook nog wat nieuwe dingen geleerd. Zo heb ik voor het eerst in mijn leven gebreid op rondbreinaalden, en ik heb gezien hoe tunisch haken nu eigenlijk gaat. Dat had ik nog niet eerder gedaan, dus het was leuk om nu eens te zien hoe het werkt. De garens waren echt prachtig! Francis van Knotten legde ons uit dat dit garens uit het duurdere segment zijn, en dat was ook goed zichtbaar en voelbaar. De kleuren waren ontzettend mooi en ik heb al een favoriet bolletje uitgezocht. Nu nog even bedenken wat ik van al dat moois ga maken.
Ik ga trouwens over twee weken naar de Handwerkbeurs in Zwolle! En hoe leuk is dat ik twee kaartjes mag weggeven? Stephanie van de website Vilt & Knopen won in 2013 een kaartje bij mij voor deze beurs, en nu biedt ze zelft twee kaartjes aan een van mijn volgers aan. Is dat niet leuk? Dus vind je het leuk om twee toegangskaartjes te winnen? Laat dan hieronder een berichtje achter, en vertel daarin wat jou inspireert. Aanstaande woensdag maak ik de winnaar bekend. Succes!

Yesterday I had a supercool yarn party! This time we were invited by Draad en Praat at Knotten in Delft (so around the corner for me) and we got to test Lang Yarns. It was so much fun and I also learned a few new things. For the first time I knitted in the round, and I finally saw how to do Tunisian Crochet. I had never seen that before so I liked it a lot. The yarns were truly magnificent! Francis from Knotten explained that these are the more pricy yarns, and we could very well see and feel it. the colors were so pretty and I already picked my favourite one. Now I just have to decide what to make of it.
By the way, I'm going to the Handwerkbeurs in Zwolle in two weeks time! And I love to tell you that I can give away two tickets to one of my followers. Stephanie from the website Vilt & Knopen won a ticket for this fair in 2013 here on my blog, and now she offers two tickets to one of my followers. Isn't that sweet? So do you want to win two tickets? Leave a comment below and explain what inspires your creativeness. I'll announce the winner this Wednesday. Good luck!

32 comments:

  1. Nou bij dat haakfeestje was had ik ook wel aanwezig willen zijn! Ook bij mij om de hoek ;-) Ik zou heel graag kans maken op de gratis toegangkaartjes. Waarom? Lijkt me geweldig om er naar toe te gaan en op deze manier zou ik ook nog iemand mee kunnen nemen, dus zijn er 2 blij!

    Lieve groet, Wendy

    ReplyDelete
  2. Wat lief van Stephanie om nu zelf kaarten weg te geven! Ik zou ze natuurlijk heel graag winnen, kan ik samen met mijn dochter gaan (ze is bijna 22 en gelukkig net zo gek van handwerken als haar moeder!)
    Anja

    ReplyDelete
  3. Om naar de Handwerkbeurs te kunnen is al een feestje op zich. Veel inspiratie haal ik van bloggers en Pinterest, maar het ultieme uitje om inspiratie op te doen is toch wel de Handwerkbeurs. En dan maakt het niet uit of het nu breien, haken of een andere manier van handwerken is. Alles spreekt me aan en ik wil ook alles uitproberen.

    Met vriendelijke groet,

    Marjelle

    ReplyDelete
  4. Zou leuk zijn om samen met mijn mama heen te gaan! Wij inspireren mekaar met van alles wat we vinden op internet

    ReplyDelete
  5. Ik zou heel graag met onze dochter naar de handwerkbeurs gaan. Marjan (19 jaar) is nu een paar jaar bezig met haken en het ontwerpen van patronen.(hobbydingen.wordpress.com) Waar ik super trots op ben :-) Op zo'n beurs gaat een wereld voor haar open met al die wolletjes en ideeën!!

    ReplyDelete
  6. Het lijkt mij enorm leuk om samen met mijn moeder te gaan, omdat het al heel lang geleden is dat we samen iets gedaan hebben. En zij inspireert mij absoluut met haar creativiteit!groeten, Ellen

    ReplyDelete
  7. Natuurlijk zou ik het superleuk vinden om kaartjes te winnen. Samen met mijn schoonzusje Annemarie ;) gaan we op zaterdag alle wolstands bij langs. Ik durf mijzelf inmiddels wel haakverslaafd te noemen. Meestal haak ik, wanneer ik met acryl haak, met goedkopere bolletjes, omdat de portemonnee niet anders toe laat, maar ik heb me voorgenomen op de handwerkbeurs eens lekker mijzelf te verwennen met goede mooie bolletjes en daarmee iets moois voor mijzelf te maken. Dus bij gewonnen kaartjes blijft er meer geld over voor die mooie bollen. ;) Schoonzusje Annemarie haakt ook regelmatig, maar staat momenteel in de pauzestand en moet dus even weer aangestoken worden door andere haaksters. Dat gaat me wel lukken, zien haken doet haken. :)

    ReplyDelete
  8. Ik zou heel graag de toegangskaartjes willen winnen, want het is heerlijk om al die bolletjes echt te kunnen aaien, de kleuren echt te kunnen zien en dan ook nog mooie creaties te kunnen bewonderen die van al die mooie garen zijn gemaakt. Helemaal geweldig om met een vriendin te gaan die het net zo ervaart :D

    ReplyDelete
  9. Ik raak al geïnspireerd door het zien en voelen van die prachtige bolletjes. Ik heb vrij snel een idee in mijn hoofd door het garen. Dus met die kaartjes weet ik me wel te vermaken.

    ReplyDelete
  10. Mijn inspiratie haal ik bij ravelry, pinterest, alle blogspot verhalen, alle mooie wolwinkels, cal en kal's en als ik bezig ben ontdek ik mijn eigen creativiteit en maak er vaak een eigen draai aan. De handwerkbeurs kaartjes zou ik graag winnen voor nog meer ideeën en bolletjes wol.

    ReplyDelete
  11. Ow wat leuk & bijzonder en wat een leuke wereld is die haakwereld toch! Ook om weer die steeds meer bekende gezichten van verkopers en haakfanaten te zien! Ik rij graag langs wolwinkels in heel Nederland, neus graag door alle haak blogs en check iedere dag een grote hoeveelheid haakgroepen om inspiratie op te doen voor mogelijke projecten..de handwerkbeurs is een absolute must om naar toe te gaan om inkopen te doen op het gebied van garen, maar ook van inspiratie en mogelijkheden!!! Dat zou echt super tof zijn!!!

    ReplyDelete
  12. Oh wat lijkt me dat heerlijk. Lekker struinen tussen wol, naalden en wat al niet meer. Net als jij heb ik nog geen poging gewaagd met het tunisch haken. Dus mocht ik toegangskaarten winnen voor de handwerkbeurs in Zwolle, dan ga ik op zoek naar de ideale tunische naald! Nu maar duimen.....

    ReplyDelete
  13. Vanuit België aktijd al eens tot daar willen komen, maar met morfine pomp en soms echt wat te veel pijn altijd een excuus. Maar als ik kaartjes heb, geen uitvluchten meer ! Wil dat al zo lang eens doen !

    ReplyDelete
  14. Wat super lief. Ik wil graag met mijn moeder naar de handwerkbeurs. Ik denk dat dit het vierde jaar is dat we gaan en ik vind het geweldig. Je ziet nieuwe technieken, nieuwe patronen, nieuwe boeken. Het lijkt me heel leuk om bekende haaksters te zien op de handwerkbeurs. Wat mij inspireert? Andere haaksters vooral. Anderen die ineens met een leuk project komen en dat ik dan denk: hey dat wil ik ook. Maar ik haal ook (kleur)inspiratie uit foto's die ik bijvoorbeeld zelf maak. Ik ga duimen dat ik win :-).
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    ReplyDelete
  15. De foto's zag ik in grote getallen via insta voorbij komen.....het kan niet anders zijn dat het een leuk haakfeestje was geweest.
    Nou ik vind het een feestje om naar de beurs te kunnen/mogen. Heerlijk struinen langs de kraampjes, bolletjes wol kijken, voelen en wellicht kopen, ondanks het voornemen dat je eigenlijk niks nodig hebt. Mensen, misschien wel andere bekende bloggers of IG-ers tegen komen dus ik zeg heel graag tegen een gratis entreekaartje. Lijkt me super tof!!
    Lieve Groetjes Tertia

    ReplyDelete
  16. Wat een leuk gebaar van Stephanie! Ik zou graag met mijn zus naar de beurs gaan. Mijn inspiratie haal ik met name uit de blogs, Pinterest en FB. Maar ook bij het zien van mooi garen komen er soms leuke ideëen opborrelen. Dus ik hoop in Zwolle heel veel inspiratie op te kunnen doen ;) Groetjes Alice

    ReplyDelete
  17. Wat leuk dat je dit mag doen. Graag zou ik samen met mijn zus naar de Handwerkbeurs gaan. Kunnen we weer veel nieuwe ideeën op doen.

    ReplyDelete
  18. Wat leuk en aardig!!! Ik zou graag met mijn vriendin naar de handwerkbeurs gaan. Wij hadden afgesproken elk jaar te gaan, maar twee jaar geleden kreeg zij een tia. Gelukkig is zij hersteld en kan ze nog steeds prachtig breien...Ik werd vervolgens ziek aan het hart en ben herstellende van de operatie twee weken terug. We dachten al: dat gaat dit jaar weer niet door. Maar ik voel mij redelijk en wil nu graag met mijn vriendin een fantastisch dagje uit, want dat is het...Het handwerken houd mij op de been...en geeft heel veel plezier (ook voor anderen die verrast worden met onze creaties...)

    ReplyDelete
  19. wat lief en leuk dat je 2 kaarten van haar mag weggeven. Het lijkt me heerlijk zo'n beurs, lekker struinen tussen de kraampjes kijken naar alle wolletjes en ook voelen. Kijken wat er nieuw is in haakland en de nieuwe cal's beter bekijken. Maar ook zien hoe mede haakgenoten bezig zijn met alles. Dus ik doe zeker mee met deze give away.

    ReplyDelete
  20. Wat leuk! ik doe mee voor gratis kaartjes.Ik ga met dochters en schoondochter.Gr. Jennie

    ReplyDelete
  21. oh wat leuk!!
    zou graag meedoen metde give away!
    wand de handwerkbeurs is net 1 grote snoepwinkel!!
    groetjes ma broeders

    ReplyDelete
  22. Wat leuk en lief van je!!! Ik zou graag met mijn vriendin naar de handwerkbeurs gaan. Haar vader heeft kanker en het lijkt helaas dat chemo niet werkt, zo het zal een dagje uit zeker leuk voor haar.
    ik haal mijn inspiratie vooral uit instagram

    ReplyDelete
  23. Oh dat zou een feest zijn, gezellig met m'n dochter naar de beurs. Ik vind het heerlijk om op haakgroepen op Facebook te kijken of op andere blogs om inspiratie op te doen.

    ReplyDelete
  24. Wat leuk... daar doe ik graag aan mee....*Ü*... Tja, wat inspireert mij?

    Dat kan van alles zijn. Soms is het het materiaal, soms is het ineens een gedachte die op komt... zomaar... vanuit het niets... vaak tijdens het handwerken...

    En héééél, heel soms heb ik zo'n moment... dan loopt mijn hoofd over van ideeen. Die moet ik op papier zetten want anders zijn ze ook zo weer weg...*Ü*..

    ReplyDelete
  25. Thanks for sharing on the Pleasures of the NW's DIY Party!

    ReplyDelete
  26. Mijn inspiratie haal ik onder andere uit instagramfoto's van andere creatievelingen. Alhoewel het een eindje rijden is zou ik graag een keertje op de handwerkers gaan kijken voor nog meer inspiratie.

    ReplyDelete
  27. Het heerlijke van de handwerkbeurs in Zwolle is dat die je inspireert op gebieden waar je al vertrouwd mee bent, maar daar weer nieuwe dingen bij aanreikt. Aan de andere kant ontdek je nieuwe dingen die je uitdagen om daar mee eens mee aan de slag te gaan. Dat is hoe de beurs in Zwolle mij inspireert en hopelijk kan dat ook dit jaar met een gratis kaart :)

    ReplyDelete
  28. Na onze verhuizing afgelopen jaar heb ik nog geen inspiratie gehad om weer te gaan haken maar ik wil wel weer dus de handwerkbeurs is de plek voor inspiratie en helemaal met gratis kaartjes!

    ReplyDelete
  29. Wat leuk, al die giveaways. Ik doe graag mee, dan kan ik iets meer uitgeven op de beurs zelf ;)

    ReplyDelete
  30. ook ik waag een gokje.. want wie wil er nou niet een keer naar een gezellige beurs!!
    je ziet altijd zoveel dingen ook technieken die je nooit echt gezien hebt hebt en zo.. ( zoals jij dus nu eens goed gezien hebt hoe tunisch haken gaat)
    en 2 kaartjes, dan kan je met een vriendin!

    ReplyDelete
  31. Wat een gezellig blogpost over de party, het was zo gezellig! Ik hoop vandaag foto`s te maken en een blogpost te gaan schrijven voor volgende week denk ik! Leuk ook dat je kaartjes weggeeft voor de handwerkbeurs in Zwolle, nog niet eerder geweest, maar klinkt heel gezellig! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    ReplyDelete
  32. Het is inmiddels al zo lang geleden dat ik naar de handwerkbeurs ben geweest en ik zou graag alle nieuwe wolletjes die de laatste maand zijn uitgekomen in het echt willen zien en voelen.

    Lieve groet,
    Dominique

    ReplyDelete